Tény, hogy a Bajnokok Ligája a legnépszerűbb labdarúgó-sorozat, mégis nagy kérdés, lesz-e megfelelő kereslet a streamingszolgáltatásra. Az RTL az interjú alapján azzal számol, hogy megtérül az üzlet. A sajtóban megjelent szakértői vélemények szerint azonban a tv lépése kockázatos, hiszen ha a fizetős közvetítés nem vonz elég ügyfelet, az RTL rövid távon komoly pénzügyi veszteséget könyvelhet el.
Dénes Ferenc sportközgazdász szerint hosszú távon mégis nyerhet a fizetős BL-közvetítésen az RTL
Megkérdeztük az ügyről Dénes Ferenc sportközgazdászt, aki úgy vélte, az RTL számolt, és az eredmény ismeretében bevállalt egy bizonyos kockázatot, ugyanakkor hosszú távon mindenképp nyerhet az üzleten. Lehet, hogy az üzlet rövid távon veszteséges lesz az RTL-nek, ugyanakkor mindez nem feltétlenül csak egy önmagában és reklámértékesítési szempontból is értékes médiatartalom megvásárlásáról szól – jegyezte meg.
A sportközgazdász szerint
a Bajnokok Ligája-közvetítések az RTL márkaépítését is szolgálhatják, hiszen a potenciális nézők ezen keresztül megismerhetik a televízió online streamingszolgáltatását,
felfedezhetik, hogy ott egyéb érdekes tartalmak is vannak. „Az RTL ezzel gyakorlatilag közönséget vásárol” – fogalmaz a szakember. De önmagában a tény, hogy erről beszélnek az emberek, óriási reklám az RTL-nek, hiszen pár héttel ezelőtt még csak nagyon kevesen tudtak arról, hogy a televíziós cégnek egyáltalán van online streamingszolgáltatása – jegyezte meg.
Dénes Ferenc szerint mindezeknél sokkal érdekesebb, hogy
valamiért az MTVA elszámolta magát.
Szerinte a köztelevízió nagyon biztos volt a dolgában, hiszen komoly pénzügyi háttérrel rendelkezik, jól felépített sporttévéjük és több tematikus csatornájuk van, ezért úgy vélték, nem lesz az övéknél jobb pályázat. Hozzátette, hogy az UEFA pályázatának elbírálásában szerepe lehetett, hogy az RTL a legtöbb célcsoportban nagyobb eléréssel rendelkezik, mint a köztévé.
A BL-közvetítéseknek promóciós értéke is van, az UEFA-nak is jó az, ha az RTL minél nagyobb közönség számára promotálja, hogy a Bajnokok Ligája egy értékes termék.